Wiem, umiem, potrafię – czyli elementy integracji sensorycznej

Każdy z nas jest indywidualną istotą zmysłową, która przez całą dobę przetwarza napływające do niej bodźce. Integracja owych sygnałów ma wpływ na nasze postrzeganie świata, kształtuje naszą rzeczywistość i wpływa na nasze zachowania. Dlatego dzień szkolny rozpoczynamy od ćwiczeń wspomagających integrację sensoryczną. Systematycznie wykonywane stanowią silny fundament dla postępów edukacyjno–wychowawczych ucznia.

  • Ćwiczenia grafomotoryczne i koordynacji wzrokowo–ruchowej  usprawniają rękę.
  • Przyjemne i interesujące dla uczniów zabawy integrujące bodźce ruchowe i doświadczenia pozwalają im na lepszą organizację działań usprawniając proces koncentracji uwagi, myślenia i zapamiętywania.
  • Sukcesy budują poczucie własnej wartości, a niepowodzenia są  traktowane jako źródła informacji o sobie i skuteczności własnego działania