„Książka Marzeny Kędry jest znakomitym świadectwem stawania się kreatywnym nauczycielem… Autorce zależy na dzieciach, na szkole, ale i na innych nauczycielach, którzy też nie chcą zapaść w „zimowy sen archaicznej dydaktyki”, tylko – wyzwalając siebie – lepiej służyć swoim uczniom…” Publikacja wchodzi w skład nowej serii „Drogowskazy (w) Edukacji”
Koło Dziennikarsko-Telewizyjne powstało w 2019r. dziś możemy pochwalić się własnym pomieszczeniem, w którym prowadzić będziemy wywiady i szkolić się w kunszcie dziennikarskim, realizatora dźwięku, video i oświetlenia. Dziś nastąpiła pierwsza prezentacja studia, zostały już drobiazgi w wyposażeniu. Koło prowadzą: Zofia Głowacka i Paweł Hoffmann
Od poniedziałku, 17 maja 2021 r. uczniowie klas IV-VIII szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego przechodzą na naukę w tzw. systemie hybrydowym (50 proc./50 proc.). Co czeka na nich w szkole? Jednych lista sprawdzianów weryfikujących to, czego się nauczyli, innych nadrabianie zaległości. Natomiast niektóre szkoły, jak na przykład Publiczna Szkoła […]
Miła wiadomość z Japonii! Alicja Chorąży z 4a zdobyła srebrny medal za pracę pod tytułem „Parrot on the tree” w 51. Międzynarodowym Konkursie Plastycznym. W tej edycji konkursu nadesłano 11 051 prac z całego świata. Jury wyróżniło 130 prac polskich dzieci. Organizatorami Konkursu są: Pentel Co., Ltd. oraz Biiku Bunka Kyokai (Fundacja na Rzecz Rozwoju […]
Powrót do szkoły to powrót do konferencji dziecięcych! W ubiegłym tygodniu odbyła się pierwsza z nich. Swoją prezentację multimedialną, o świnkach morskich, przygotowały dziewczynki z klasy 2b: Aurelia i Hania. Uczennice umieściły w niej piękne zdjęcia oraz ciekawostki. Następnie odbył się quiz, a każdy uczestnik spotkania otrzymał słodki poczęstunek. Na koniec na dzieci czekała niespodzianka: […]
Zdaniem C. Freineta pedagogika powinna być naturalna – wypływać z autentycznych doświadczeń dzieci, ściśle związana z pracą, współpracą i doświadczaniem. Wtedy dziecko pracuje niestrudzenie, wytrwale i się uczy. Szczęśliwe dzieci z 4b.
Na zajęciach IT troszeczkę pozazdrościliśmy graficznych prac z zajęć plastycznych. W ruch poszły różne programy cyfrowe i w ten sposób powstało wiele fantastycznych grafik. Tak więc klonowanie, warstwy, cyfrowe pędzle poszły w ruch… Poniżej praca Marceliny Bandasz z klasy 6
Postanowiliśmy zaprosić społeczność Cogito do uczczenia rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja w nietypowy sposób – przejścia 1792 km. Poniżej podsumowanie: wyzwanie trwało 16 dni uczestniczyło w nim 128 uczniów i nauczycieli (wiemy, że uczniowie angażowali do wspólnego wędrowania całe swoje rodziny!) planowaliśmy przejść 1791 km (rok ustanowienia Konstytucji) przeszliśmy, przebiegliśmy, przejechaliśmy rowerem 13.139,20 km w […]