Otwarcie laboratorium i Dzień Odkrywcy

29 lutego 2016
logo placówki

Dnia 26.02.2016 r. w Publicznej Szkole Podstawowej COGITO we współpracy z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza odbyło się otwarcie laboratorium oraz Dzień Odkrywcy.

Od samego rana dzień był pełen wrażeń. Laboratorium otworzył Pan Mateusz Krajewski – wiceprezes Fundacji Familijny Poznań. Głos zabrali również zaproszeni goście – prof. dr hab. S. Dylak, prof. dr hab. H. Gulińska, dr Michael Dunne, N. Troczyński – przewodniczący Rady Rodziców i J. Rzeźnik – przewodniczący SU.

Od godziny 9:00 rozpoczęły się dla każdej klasy warsztaty prowadzone przez dr Michaela Dunne – Czy ja też mógłbym być naukowcem? Na zajęciach tych uczniowie dowiedzieli się, jak łatwo puścić balona, aby, zjechał po sznurku, jakie dźwięki wydaje wieszak uderzany w różne powierzchnie, jak łatwo zapalić żarówkę mając do użycia tylko folię aluminiową oraz baterię.

W tym samym czasie w laboratorium odbywał się warsztat prowadzony przez dr G. Krzysko i dr M. Bartoszewicz z UAM – Chemia z piórnika. Na tych warsztatach dzieci poznały jak można wykorzystać elementy z piórnika m.in. pisaki, ołówek i zrobić z ich użyciem ciekawe doświadczenia.

Kolejny blok zajęć to warsztat Odkrywcy. Zajęcia prowadzone były przez rodziców uczniów, zaproszonych gości m.in. z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Politechniki Poznańskiej, ratowników medycznych, Pocztę Polską, Polskie Towarzystwo Farmaceutyczne. Dzieci zgodnie z własnymi zainteresowaniami mogły zapisywać się na wybrany warsztat i w nim uczestniczyć. Uczniowie mogli zrobić mgiełkę zapachową na warsztatach „Apteka od kuchni”, wykonać swój komiks, dowiedzieć się jakie zwierzęta żyły z dinozaurami, za pomocą doświadczeń poznały polimery. Ratownicy pokazali najmłodszym jak prawidłowo wykonać resuscytację. Rodzice uczniów przygotowali warsztaty na temat magicznych fotografii, lego WeDo, jak zostać rycerzem Jedi w szkole, jak powstaje plastik, co wiąże kamień z kamieniem oraz czego uczy nas sztuka.

Udział w zajęciach przygotowanych przez nauczycieli i asystentów w ramach stacji badawczo – doświadczalnych kończył ten niezwykły dzień. Każda z klas wzięła udział w doświadczeniach. Uczniowie mogli stworzyć własne mydełko, ciecz nienewtonowską, wystrzelić rakietę, spowodować wybuch wulkanu, dowiedzieć się dlaczego atrament znika, pobawić się niepękającymi bańkami oraz z wykorzystaniem mleka, płynu i barwników spowodować mleczny wir.

Dzień był pełen wrażeń i nowych doświadczeń.

Bez tytułu

Zapraszamy do galerii