Klasa I b

Wycieczka na stadion piłkarski

W ramach kompleksu o sportach z piłką, 26 marca 2015r. wybraliśmy się na klasową wycieczkę na INEA Stadion w Poznaniu. W trakcie jej trwania oprócz przewodnika towarzyszył nam sympatyczny Koziołek Ejber. W Hollu Głównym na specjalnej ściance mogliśmy pozować do zdjęć niczym prawdziwe gwiazdy piłkarskie.

1

 

Zobaczyliśmy także Salę Konferencyjną zarówno z perspektywy gwiazd sportu jak i osób mających szansę zadawać pytania podczas konferencji prasowych. Mieliśmy możliwość przez chwilę poczuć się jak tłumacze, zasiadając na ich miejscach w specjalnych kabinach.

2

3

4

Zobaczyliśmy pełne wyposażenie Szatni Gości, która jest jedną z największych w Europie.

6

5

Po tych atrakcjach nadszedł czas, aby zobaczyć boisko. Trybuny zrobiły na nas duże wrażenie. Zrobiliśmy kilka pamiątkowych zdjęć na ławce rezerwowych oraz Łoży Prezydenckiej, gdzie mogą zasiadać tylko najważniejsi goście.

7

8

9

10

Pan przewodnik przekazał nam wiele informacji o tym imponującym obiekcie. Chętnie udzielał odpowiedzi na pytania, które nasuwały nam się w trakcie zwiedzania. Naszym ulubieńcem był oczywiście Koziołek.

12

11


 

„Piłka jest okrągła, a bramki są dwie…”

Jednym z ostatnich, najlepiej ocenionych przez dzieci swobodnych tekstów, był tekst stworzony przez Alexa i dotyczył jego wyjazdu z tatą na pole golfowe. Na jego podstawie zbudowaliśmy kompleks zainteresowań o grach sportowych, w których wykorzystywana jest piłka. Uczniowie zaproponowali kilka zadań i zobowiązali się do ich wykonania. Byli tacy, którzy przynieśli z domu eksponaty. Na naszej wystawce znalazło się kilka rodzajów piłek, kij do gry w unihokeja, stroje do gry z akcesoriami, plakaty i albumy.

1

2

Cyprian stworzył dla nas makietę boiska do piłki nożnej. Model był bardzo dokładny. Zawierał linie boiska, bramki, piłkę oraz zawodników umiejscowionych zgodnie z zajmowanymi pozycjami na boisku.

3

4

Po omówieniu różnych rodzajów piłek. Określeniu ich podobieństw i różnic, uczniowie zajęli się tworzeniem swoich piłek wykorzystując wybrane przez siebie materiały.

5

6

7

Na zajęciach z wychowania fizycznego kilkakrotnie zorganizowaliśmy turniej gry w piłkę nożną oraz unihokeja. Była to świetna okazja do zapoznania lub przypomnienia zasad gry. Zajęliśmy się także wyjaśnieniem terminu „gra fair play”.

Na zakończenie zajęć zorganizowaliśmy quiz. Za udział w nim uczniowie otrzymali specjalnie przygotowane dyplomy. Quiz miał charakter podsumowujący wszystko czego zdołaliśmy się nauczyć o sportach z piłką. Dzieci nie biorące udziału wcieliły się w rolę publiczności.

8


Podsumowanie pracy za I półrocze roku szkolnego 2014/2015


Kopacze wśród zwierząt

Od poniedziałku – 12 stycznia do piątku w klasie 1b tematem naszych zajęć były dinozaury. Jest to wątek szczególnie lubiany przez chłopców. Podjęliśmy starania, aby jak najwięcej dowiedzieć się o tych niezwykłych, nieżyjących już zwierzętach. W grupach kilku osobowych uczniowie poszukiwali informacji i zdjęć w książkach znajdujących się w naszej biblioteczce klasowej. Następnie prezentowali znalezione materiały przed resztą klasy.

1

Dowiedzieliśmy się miedzy innymi co oznacza termin dinozaur („straszny jaszczur”) oraz jakie można wyróżnić ich gatunki.

Uczniowie zorganizowali specjalną wystawkę. Największy wkład miał nasz klasowy ekspert w dziedzinie dinozaurów – Hubert Fabiański, który pokazał nam dużą część swoich zbiorów. Dzięki jego mapie wiemy na przykład, że dinozaury występowały na wszystkich kontynentach.

2
3

Zastanawialiśmy się skąd wiadomo, że dinozaury żyły i jak wyglądały, skoro nikt nie miał możliwości zobaczyć chociażby jednego z nich? W zdobyciu odpowiedzi na te pytania pomógł nam film obrazujący pracę ludzi w wykopaliskach. Już teraz każdy uczeń potrafi powiedzieć kim jest paleontolog, a także czym zajmuje się paleontologia. Wyjaśniliśmy różnice między paleontologiem a archeologiem. To jednak nie wystarczyło. Chcieliśmy bardziej zgłębić temat, dlatego w pracowni plastycznej zostały zorganizowane wykopaliska. Każdy uczeń został wyposażony w narzędzia niezbędne do pracy. Swoje zdobycze dokumentował na karcie pracy. Do znalezionych przedmiotów wliczały się między innymi: muszle, kamienie, skamieliny i kości.

4
5
6
7

Tworzyliśmy również prace plastyczne, wykorzystując pastele olejne. Malowaliśmy swojego ulubionego dinozaura.


 

Ważenie warzyw

Mieliśmy już okazję porównywać ciężar przedmiotów wykorzystując wagę szalkową, która znajduje się w naszej klasie. W czwartek – 30 października 2014r. przed uczniami zostało postawione zadanie, aby z przedmiotów widocznych na zdjęciu utworzyć z pomocą nauczyciela swoją własną wagę. Mieliśmy do dyspozycji: wieszak, dwie torebki, pasek, włóczkę wełny, nożyczki, plastelinę i kartkę papieru. Wspólnie przystąpiliśmy do tworzenia.

2 1

Kolejnym etapem zajęć było praktyczne wykorzystanie naszej wagi. Każdy uczeń podchodził do niej ze swoim warzywem i umieszczał je w jednej z foliowych torebek. Następnie ocenialiśmy, po której stronie ciężar jest większy. Stosowaliśmy określenia: cięższy i lżejszy.

3 4 5

Zajęcia były okazją do powtórzenia lub poznania nazw warzyw. Pojawiły się między innymi: kalarepa, por, ziemniak, papryka, cebula, marchewka, ogórek, seler i cukinia.

6

Wyniki swoich obserwacji uczniowie umieszczali na kartach pracy.


W co się bawić? – wizyta Pani Doroty

Wstępem do piątkowych zajęć (31.10.2014r.), które miały dotyczyć tematyki zabaw była prezentacja wiersza autorstwa Jana Brzechwy pod tytułem „Kłótnia zabawek”. Uczniowie biorący udział w „Zajęciach malowanych słowem” przedstawili go z podziałem na role, za co zostali nagrodzeni gromkimi brawami przez swoich kolegów i koleżanki. Po ich występie do naszej klasy przybył gość. Odwiedziła nas Pani Dorota, która jest babcią jednej z uczennic.

Bez tytułu 1

Pani Dorota opowiedziała, w jaki sposób spędzała swój wolny czas w dzieciństwie. Sporo miejsca poświęciła opisom ulubionych gier i zabaw dzieci z tamtego okresu. Usłyszeliśmy między innymi o grze „w gumę”, czy lubianym szczególnie przez chłopców „wyścigu pokoju”. Pokazała nam również ręcznie wykonane zabawki.

2

O niektórych zabawach uczniowie usłyszeli po raz pierwszy, ale były też takie, które znali bardzo dobrze. W klasie mieliśmy okazję pobawić się w „zgadnij, jaki przedmiot mam na myśli?” oraz „pomidora”.

34

Następnie nadszedł czas na prezentacje uczniów. Każdy miał możliwość wyjścia na środek ze swoją zabawką lub grą, aby powiedzieć o niej kilka słów i pokazać, w jaki sposób działa.

6 5

Publiczne wystąpienia wiążą się ze stresem. Dla wielu uczniów jest to trudna sytuacja, dlatego stworzenie odpowiednich warunków jest sprawą niezwykle istotną. Tematyka piątkowych zajęć sprawiła, że dzieci bardzo chętnie zabierały głos.

7

Oprócz zabawek i maskotek niektórzy przynieśli gry dydaktyczne.

Takie zajęcia były również okazją do kształtowania umiejętności skupienia swojej uwagi. Przez kilkanaście minut, kiedy odbywały się prezentacje, uczniowie starali się słuchać i nie przeszkadzać swoim kolegom. Dodatkowym walorem było wzmocnienie więzi pomiędzy dziećmi. Uczniowie interesowali się, jakie przedmioty przynieśli inni i chętnie spędzili wspólnie czas podczas przerwy bawiąc się swoimi zabawkami.

8

Pani Doroto, klasa 1b przesyła serdeczne pozdrowienia i podziękowania za przyjście na zajęcia i przeprowadzenie ich w tak ciekawy sposób.

 


Zabawa w architektów

Od 20 października br. rozmawialiśmy o budynkach. Prowadziliśmy swobodne rozmowy o domu jako budynku, ale także zauważyliśmy, że dom to coś więcej niż tylko ściany. To przede wszystkim miejsce, w którym żyjemy wspólnie z naszymi najbliższymi, w otoczeniu przedmiotów, które są dla nas ważne. W czwartek – 23 października wyszliśmy na spacer, podczas którego zwracaliśmy uwagę na otaczające nas budynki – czy są one do siebie podobne? Czym się od siebie różnią? Co znajduje się w pobliżu budynków mieszkalnych? Uczniowie opisywali usytuowanie różnych obiektów wykorzystując określenia: za, pomiędzy, przed, wyższy oraz niższy.

Bez tytułu

Odczytywaliśmy nazwy ulic i napisy na szyldach przy sklepach, które mijaliśmy.

1

Spacer był okazją do ćwiczenia sprawnego i poprawnego przechodzenia przez przejście dla pieszych, a także chodzenia parami.

2

Po powrocie do klasy uczniowie zostali podzieleni na grupy. Z materiałów, które przynieśli z domu tworzyli makiety swoich własnych miast. Wszystko, co się na nich znalazło było ich własną inwencją.

3
4

Muszę przyznać, że uczniowie mocno zaangażowali się w swoją pracę. Zaczynając od pierwszego etapu, czyli przygotowania odpowiednich materiałów. Byłam pozytywnie zaskoczona ilością przyniesionych rzeczy. Wszystkie grupy pracowały zgodnie i z dużym zapałem.

5

Oto efekty końcowe:

7 8


 

Praca plastyczna „Włochaty przyjaciel”

Po akademii z okazji Dnia Edukacji Narodowej w dniu 14 października br. uczniowie mieli okazję wykonać wyklejankę z wełny. Zadanie nie należało do najprostszych, ale byli tacy, którzy poradzili sobie z nim bardzo dobrze. Prace trzech uczniów zostały wyróżnione i umieszczone na gazetce z ekspresją dziecięcą, która znajduje się na korytarzu szkolnym.

Wyróżnienie otrzymali:

– Oliwia Osińska

– Helena Kokoszanek

– Kacper Bródka

1 Bez tytułu

 


 

Jak jesień pomalowała drzewa?

W ostatnim czasie dużo rozmawialiśmy na temat aktualnej pory roku, czyli jesieni. Zastanawialiśmy się jak jesień pomalowała drzewa? W celu zaobserwowania zmian, które zaszły w ostatnim czasie w przyrodzie wyszliśmy na teren naszego boiska szkolnego i wybieraliśmy najpiękniejsze liście, które spadły z drzew.

Po powrocie do klasy dokładnie obserwowaliśmy, w jaki sposób zbudowane są nasze liście. Ich blaszki malowaliśmy farbami i odbijaliśmy na kartce. Po wyschnięciu pieczątek, wycięliśmy je.

Bez tytułu

1

Efektem pracy jest plakat znajdujący się na drzwiach, który przedstawia nasze jesienne drzewo.

2

 


 

Grupowanie materiałów przyrodniczych i układanie z nich rytmów

         Przez cały miesiąc wrzesień uczniowie przynosili do szkoły „dary jesieni”, które napotykali w drodze do szkoły, czy podczas rodzinnych spacerów. W naszych zbiorach znalazły się między innymi: kasztany, żołędzie, szyszki, jarzębina i liście.

1Bez tytułu Bez tytułu

W ostatnim tygodniu września zajęliśmy się grupowaniem wszystkich elementów do osobnych koszyków. Po wykonaniu tego zadania z zebranych materiałów przyrodniczych układaliśmy rytmy.

 

Dzień Chłopaka w klasie I

Plan dnia 29 września br. wyglądał nieco inaczej niż zwykle. Wszystko za sprawą Dnia Chłopaka, który przypadał na dzień 30 września. Chłopcy i dziewczęta zostali podzieleni na dwie grupy. Niczego nieświadomi chłopcy swój czas spędzali aktywnie pod opieką Pań asystentek na boisku szkolnym, podczas gdy dziewczyny (nie zapominając, że cała „akcja” jest wielką tajemnicą) wykonywały prezenty dla swoich kolegów. Wręczenie upominków nastąpiło dzień później.

Bez tytułu

Na zdjęciu Uczniowie z klasy 1b w swoich krawatach.