Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej Cogito
mgr Marzena Kędra
Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej.
Posiada III stopień specjalizacji zawodowej, tytuł Honorowy Profesora Oświaty.
Przewodnicząca Krajowego Zespołu Koordynacyjnego Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki C. Freineta – ubiegłej kadencji.
Autorka i realizatorka wielu programów oraz projektów edukacyjnych, autorka ponad 30 publikacji z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej.
Redaktorka i współautorka programu kształcenia „Umysły przyszłości” oraz przewodnika metodycznego „Ścieżki edukacyjne opracowane metodą projektów dla klas I – VI szkoły podstawowej”.
Uczestniczka i organizatorka wielu konferencji ogólnopolskich i międzynarodowych.
Jej dwa programy nauczania do edukacji wczesnoszkolnej otrzymały I nagrodę w konkursie ORE na modelowe programy nauczania.
Uhonorowana tytułami „Nauczyciel Roku 2012”, „Pozytywista Roku 2013”, „Ambasador innowacyjnych idei i praktyk pedagogicznych 2013”,
„Dyrektor Roku 2010”.
Jest członkiem Kapituły ds. Profesorów Oświaty.
Rzeczoznawcą MEN ds. podręczników szkolnych.
W 2000 r. została odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej.
v-ce dyrektor mgr Małgorzata Kayser
etyka
Ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu na kierunku zdrowie publiczne oraz studia podyplomowe na kierunku wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna.
W czasie studiów pracowałam jako wolontariusz w przedszkolu specjalnym w Poznaniu.
Podczas trwania studiów zdecydowałam się na założenie rodziny. Mam wspaniałego męża i trzech synów. To właśnie dzięki macierzyństwu wiem, że swoją przyszłość zawodową chcę wiązać z pracą z dziećmi.
Lubię obserwować dynamikę rozwoju dzieci, kształtowanie się ich osobowości isposób postrzegania świata.
Anna Bartoszko
pedagog
Ukończyłam studia licencjackie na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie na kierunku pedagogika specjalna – specjalność resocjalizacja oraz studia magisterskie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku pedagogika- specjalność- resocjalizacja.
Moje zainteresowania naukowe obejmują mediacje rodzinne oraz mediacje rówieśnicze.
W zakresie mediacji ukończyłam certyfikowany kurs na mediatora rodzinnego (część I i II), szkolenie z zakresu mediacji szkolnych i rówieśniczych.
W szkole Cogito oprócz pełnienia funkcji pedagoga szkolnego jestem również koordynatorem szkolnego klubu mediatora i wychowawcą najstarszej klasy.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując między innymi w Specjalistycznym Ośrodku Wsparcia dla Ofiar Przemocy w rodzinie oraz Domu Dziecka.
Sylwia Budasz
psycholog
W swojej pracy kieruje się autentycznym i empatycznym podejściem do drugiego człowieka. Każde spotkanie jest niezwykłą wartością a każdy z nas ma w sobie ogromny potencjał, czasem jeszcze nieodkryty. Szczególną inspiracją zawodową jest dla mnie Analiza Transakcyjna i Terapia Schematów. Korzystam z technik behawioralno-poznawczych i z tych, które podpowiada serce i rozum. 😉 Bardzo bliski jest mi tutoring. Jego metody wspierają mnie zarówno w pracy zawodowej jaki i w codziennym życiu.
W wolnych chwilach uwielbiam spacerować po lesie lub bujać się w domowym hamaku z dobrą książką.
Weronika Stefaniak-Ardzińska
psycholog
Psycholog, pedagog, socjoterapeutka, terapeutka ręki.
Ukończyłam Podyplomowe Studium Psychologiczne w Dziedzinie Seksuologii oraz I stopień szkolenia z Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, które jest zgodne z moim myśleniem o pracy z klientem.
Pracowałam w Ośrodku Wczesnej Interwencji, a obecnie jestem psychologiem w szkole podstawowej Cogito i gabinecie psychologiczno-logopedycznym. Sprawuję też opiekę psychologiczną nad dziećmi w żłobkach i przedszkolach na terenie Poznania. Współpracuję, jako wykładowca, z takimi uczelniami, jak: SWPS, GSW czy UAM. Mam bogate doświadczenie w pracy z dziećmi (także niepełnosprawnymi), młodzieżą i dorosłymi.
W zakresie moich zawodowych zainteresowań leży pomóc osobom, które znalazły się w życiowym kryzysie lub trudnej sytuacji, chcą dokonać zmian w swoim życiu, poznać siebie – zrealizować swoje cele osobiste lub zawodowe. Pracuję w holistycznym podejściu do człowieka, z uwzględnieniem założeń TSR.
Interesuje mnie rozwój psychoseksualny człowieka, edukacja seksualna, psychologia pozytywna i filozofia. W wolnej chwili oglądam filmy i seriale wszech czasów.
Monika Staniszewska
edukacja wczesnoszkolna
Obserwowanie rozwoju dziecka to moja pasja. Każdego dnia zachwycam się dziecięcą wyobraźnią i kreatywnością, której w Cogito nie brakuje. W swojej pracy stawiam na poczucie bezpieczeństwa, szczęście dzieci oraz budowanie relacji. Swój wolny czas poświęcam rodzinie, nauce śpiewu i szydełkowaniu. Uwielbiam podróżować, odkrywać świat i staram się zarażać tą ciekawością moich uczniów.
Alicja Kaźmierczak-Górska
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej / terapia pedagogiczna
Nazywam się Alicja Kaźmierczak-Górska. Pochodzę z Poznania. Jestem nauczycielką w klasach 1-3.
Ukończyłam studia licencjackie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza na kierunku pedagogika, specjalność wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe.
Studia magisterskie na kierunku pedagogika, specjalność edukacja elementarna i terapia pedagogiczna.
Interesuję się muzyką, przyrodą oraz tańcem. Bardzo lubię podróżować. Moim marzeniem było i jest aby pracować z dziećmi, od których my dorośli możemy się wiele nauczyć.
Izabela Groborz
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
metodyczka freinetowska
Nazywam się Izabela Groborz. Pochodzę z Górnego Śląska.
W Szkole Podstawowej Cogito pracuję od początku jej istnienia. Uczę dzieci w klasach 1-3, które mają nieskończone pokłady energii i niezwykłą ciekawość, aby poznawać otaczając je świat.
Właśnie dzięki temu praca z najmłodszymi poza tym, że jest wymagająca daje również wiele satysfakcji.
Maria Marciniak
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Patrycja Kulka
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Weronika Kasperkowiak
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Nazywam się Weronika Kasperkowiak. Mieszkam w Poznaniu i tutaj właśnie rozpoczęłam swoją edukację pedagogiczną na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza.
Ukończyłam studia licencjackie na kierunku pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, a studia magisterskie na kierunku pedagogika – wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe. Tytuł magistra zdobyłam w roku 2016.
Odbyłam wiele praktyk m. in. w szkołach podstawowych, gimnazjach, przedszkolach czy domu młodzieży. Ponadto doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w żłobku, przedszkolu i klubie malucha.
Odkąd pamiętam, zawsze chciałam pracować z dziećmi. W szkole Cogito podjęłam pracę na stanowisku asystenta nauczyciela. Dwa lata później objęłam wychowawstwo. Jestem przekonana, że praca ta wzbogaci mnie o kolejne cenne doświadczenia, które będę mogła wykorzystać w przyszłości. Niezmiernie ważny jest dla mnie rozwój zawodowy, dlatego nieustannie się dokształcam.
Z pracy z dziećmi czerpię wiele satysfakcji, ponieważ łączę ją ze swoimi zainteresowaniami.
Lubię majsterkować i własnoręcznie tworzyć różne przedmioty np. świeczki, ozdoby, stroiki. Jestem zafascynowana origami – składanie papieru mnie relaksuje.
Czas wolny poświęcam rodzinie. Lubię także jeździć na rowerze i czytać. Wnoszę pogodny nastrój w moim otoczeniu, jestem uśmiechnięta i zawsze chętnie służę pomocą.
Liczę, że każdy dzień przyniesie sporo radości zarówno mnie, jaki i moim podopiecznym.
Maria Hnatejko
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Ukończyłam studia pedagogiczne na Uniwersytecie Adama Mickiewicza – edukacja elementarna i terapia pedagogiczna oraz terapia pedagogiczna z arteterapią.
Justyna Peret
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Oliwia Michalak
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Jestem nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej, tutorką, prowadzę zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów.
Należę do Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki Celestyna Freineta. Szczególnie bliska jest mi pedagogika dialogu, Janusza Korczaka, Celestyna Freineta oraz nurt NVC Marshalla Rosenberga. To ich założeniami kieruję się w swojej pracy.
Uważam, że skuteczna edukacja rozpoczyna się od nawiązania pozytywnej relacji nauczyciela z dzieckiem i zawsze jest to moim priorytetem.
Joanna Kowańdy
asystentka nauczycielki / świetlica
Nazywam się Joanna Kowańdy i jestem z Poznania. Ukończyłam studia podyplomowe z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej wraz z przygotowaniem psychologiczno-pedagogicznym oraz dydaktycznym.
W okresie studiów udało mi się odbyć praktyki w domu małego dziecka, w przedszkolu oraz szkole podstawowej. Doświadczenia te sprawiły, iż z chęcią podjęłam pracę w placówce Cogito. Zajęcia z dziećmi są wielką przygodą!
Sama lubię podróżować, odkrywać nowe miejsca i zachwycać się pięknem natury. Doceniam aktywność na świeżym powietrzu i spotkania z w gronie najbliższych.
Sporą część czasu wolnego poświęcam na działalność społeczną na rzecz osób wykluczonych. Wolontariat misyjny pozwala mi patrzeć z szerokiej perspektywy na otaczający mnie świat i ludzi, oraz bardzo często wskazuje na to, co jest w życiu najważniejsze.
Anna Busza
j. polski
Ukończyłam filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim oraz filologiczno-historyczne studia środkowoeuropejskie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Do tej pory poświęcałam się przede wszystkim glottodydaktyce, więc największą frajdę sprawia mi nauczanie języka polskiego jako obcego.
W czasie studiów wciągnęła mnie komparatystyka literacka i kulturowa. Uwielbiam poznawać nowe miejsca, kultury i języki, dlatego staram się także na to wygospodarować czas.
Pracowałam m.in. jako wychowawca wypoczynku dzieci i młodzieży. Jestem również trenerem jogi, a od czasu do czasu zajmuję się korektą i redagowaniem tekstów.
Każdą wolną chwilę spędzam z mężem na łonie natury. Wybieram aktywne formy wypoczynku, turystykę kwalifikowaną, przyrodniczą i bushcraft.
Z ogromną przyjemnością przekazuję swoją wiedzę oraz obserwuję rozwój „moich” dzieci. Staram się pobudzać ciekawość świata i zapewnić interesującą przygodę z językiem polskim.
Magdalena Kruszyńska
j. polski
Katarzyna Piotrowska
j. polski
Ukończyłam filologię polską o specjalności nauczycielskiej oraz logopedycznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studia podyplomowe na kierunku Neurologopedia z elementami SI na Collegium Da Vinci.
Obecnie łączę pracę w obu zawodach, co traktuję jako duży przywilej. Marzenie o byciu nauczycielką języka polskiego zakwitło we mnie jeszcze w dzieciństwie, pasjonuje mnie literatura oraz język.
W pracy neurologopedy z kolei bardzo często wykorzystuję w praktyce wiedzę z zakresu językoznawstwa. Cenię sobie kontakt z dziećmi, ich kreatywność oraz spontaniczność.
W wolnych chwilach podróżuję, piekę kolejne ciasta oraz – jak na polonistkę przystało – czytam książki.
Kamila Ulańska-Karafylis
j. angielski
Uprawnienia pedagogiczne zdobyłam w Wyższej Szkole Języków Obcych w Podyplomowym Studium Dydaktyki Języka Angielskiego.
Przygodę w Cogito rozpoczęłam pięć lat temu. Uczę języka angielskiego oraz jestem wychowawczynią cudownej klasy 5a. Z moimi wychowankami łączy nas pasja poznawania tradycji innych krajów. Stąd zrodził się pomysł dodatkowych zajęć – Spotkań kultur, które prowadzę w doskonałym towarzystwie Ani Płygawko z Fundacji Atqi.
Ponieważ mam również wykształcenie muzyczne, muzyka i rytm towarzyszą mi oraz moim uczniom na każdych zajęciach języka angielskiego. Jestem świadoma tego jak bardzo te dwa elementy mogą być pomocne w poznawaniu języka obcego i mogę śmiało powiedzieć, że moje dzieciaki znają angielski śpiewająco.
W wolnym czasie uwielbiam poznawać na nowo świat w towarzystwie dwóch córek, które bardzo często są moimi przewodniczkami.
Anna Zielonka
j. angielski
Nazywam się Anna Zielonka i jestem nauczycielem mianowanym. Od października 2015 roku pracuję na stanowisku nauczyciela języka angielskiego w naszej szkole. Jestem tutorem oraz wychowawcą mojej ukochanej 7c.
Nauczanie języka angielskiego jest moją pasją. W pracy z uczniami staram się wykorzystywać innowacyjne metody pracy i zarażać ich chęcią do nauki języków obcych.
Wolny czas spędzam jeżdżąc na rowerze, czytając książki i słuchając muzyki. Uwielbiam również wędrować po lasach.
Agnieszka Dolatowska
j. angielski
Katarzyna Szpoper
j. angielski
Jestem magistrem filologii angielskiej ze specjalizacją pedagogiczną oraz studentką filologii rosyjskiej. Nauczanie i uczenie się języków obcych jest moją pasją.
W mojej pracy zawodowej stawiam na łamanie barier językowych i zdobywanie praktycznej wiedzy o języku obcym. Z ogromną radością obserwuję uczniów, którzy z zajęć na zajęcia nie boją się mówić, popełniać błędów i czerpać radości z zabawy językiem. Wspólnie odkrywamy świat nowych możliwości i potrzeb lingwistycznych. W końcu nic nie daje takiej satysfakcji jak przeczytanie ukochanej książki w oryginale!
Katarzyna Kręcicka
j. niemiecki
Od 25 lat nauczam języka niemieckiego, a od 10 także i duńskiego.
W swojej pracy stawiam przede wszystkim na naukę mówienia. Moi uczniowie studiują na filologii duńskiej i etnolingwistyce oraz zdają certyfikaty Instytutu Goethego na poziomach od A2 do C1.
W swojej pracy posiłkuję się doświadczeniem zdobytym podczas studiów Kolegium Języków Obcych oraz Filologii Duńskiej UAM, a także stypendiach na Uniwersytecie Kopenhaskim i Branbjerg Højskole, gdzie miałam możliwość podpatrzeć skandynawską edukację.
Prywatnie jestem żoną, mamą dziesięciolatki i opiekunką dwóch świnek morskich. Fascynują mnie kraje skandynawskie i nordyckie, a w wolnych chwilach jeżdżę na rowerze, pływam, uprawiam nordic walking i biegam.
Magdalena Charczuk
j. hiszpański
Skończyłam studia na kierunku filologia romańska i filologia hiszpańska na UAM w Poznaniu. Pracowałam jako lektor języków obcych, tłumacz – głównie na licznych festiwalach muzycznych, teatralnych i filmowych – oraz pilot wycieczek zagranicznych najpierw po Francji, Hiszpanii i Portugalii, a następnie po Ameryce Południowej.
Po tym jak zostałam mamą, rozpoczęłam pracę w szkole, gdzie ostatecznie bezpieczną przystań znalazłam w Cogito. Bardzo cenię sobie atmosferę i relacje panujące w tej szkolę, możliwość rozwoju w wielu obszarach oraz przede wszystkim podmiotowe i indywidualne traktowanie ucznia.
Uczę języka hiszpańskiego, a także staram się przekazywać elementy bardzo bogatej kultury i tradycji hiszpańskojęzycznej, a także płynącej z niej energii.
Lubię kino, dobrą lekturę i czas spędzany aktywnie na świeżym powietrzu. Interesuję mnie też wszelkie aspekty wielokulturowości.
Bartosz Kaczmarek
historia
Nazywam się Bartosz Kaczmarek, pochodzę z małego miasta Kościana, ale od kilku lat mieszkam w Poznaniu.
Skończyłem studia licencjackie z historii o specjalności nauczycielskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Aktualnie jestem na ostatnim roku studiów magisterskich.
Odbyłem praktyki w szkole podstawowej oraz gimnazjalnej, a także byłem wolontariuszem w Polskiej Sobotniej Szkole w Plymouth.
Od zawsze chciałem połączyć moją pasję, jaką jest historia z pracą z dziećmi. Pragnę zainspirować najmłodszych do zgłębiania wiedzy i odkrywania świata.
Uważam, że nie ma nic piękniejszego niż odnajdywanie odpowiedzi na coraz to nowsze zagadki.
Agata Piasecka
matematyka
Nauczycielka matematyki, miłośniczka gier planszowych, karcianych i logicznych, książek popularno naukowych i nie tylko oraz klocków LEGO i wykorzystywania wszystkich powyższych w edukacji. Pasjonatka robótek na drutach.
Katarzyna Szybiak
matematyka
Ewa Mnichowska
matematyka
Paweł Hoffmann
Technologie Informacyjne / EDB / Administrator Office 365
Jestem nauczycielem informatyki i edukacji dla bezpieczeństwa.
Ukończyłem studia magisterskie na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, kolejne kierunki na Uniwersytetach: Wrocławskim, Warszawskim, Opolskim oraz w Brukseli. Aktualnie studiuję w Nowym Jorku fotografię (studia on-line).
Od wielu lat jestem wykładowcą i egzaminatorem ECDL (Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych).
Od 2010r. instruktorem, egzaminatorem i wykładowcą EFR (Emergency First Responce of Bristol) i FACC (First Aid Certification Centre of London).
Praca z dziećmi i młodzieżą daje mi wiele radości i satysfakcji. Jestem praktykiem i przekazuję praktyczną wiedzę, teorię ograniczając do minimum.
Wolne chwile od pracy poświęcam fotografii, ratownictwu, dobrej książce oraz poznawaniu Polski i świata.
Natalia Stempczyńska
chemia
Ukończyłam studia licencjackie na kierunku chemia materiałowa oraz magisterskie na kierunku analityka chemiczna na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Na studiach uzyskałam też uprawnienia do nauczania chemii w szkole.
Lubię aktywnie spędzać czas, grać w gry karciane i planszowe, podróżować.
Żaneta Banasiak
biologia
prowadzi kanony: „Czytam, bo lubię” oraz „Laboratorium”
Nauczycielka biologii i przyrody w Publicznej Szkole Podstawowej Cogito.
Prowadzi kanon „Czytam, bo lubię” oraz „Laboratorium” dla klas 4-6.
Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu kierunków: edukacja wczesnoszkolna z językiem angielskim oraz nauczanie biologii i przyrody.
Pracuje w Publicznej Szkole Podstawowej Cogito od początku jej powstania.
Interesuje się biologią. Lubi gotować, grać w szachy oraz czytać książki. Pasję czytelniczą stara się przekazać uczniom podczas prowadzonego kanonu. Praca z dziećmi sprawia jej wiele radości i daje satysfakcję.
Barbara Jurga-Szlempo
przyroda/biologia
prowadzi kanony: Ogrodowisko oraz EKO – inżynier
Ukończyłam studia doktoranckie na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym na Wydziale Kształtowania Środowiska i Rolnictwa w Szczecinie.
Jestem entuzjastką nowatorskich nurtów w edukacji, stawiających w centrum jakość relacji między ludźmi, którzy ją tworzą, z równą godnością traktując dziecko i dorosłego. Edukacji bazującej na potencjale i podążającej za dzieckiem.
W swojej pracy wspieram uczniów i rodziców w budowaniu satysfakcjonujących, autentycznych relacji. Codziennie staram się aby wpleść odrobinę wiatru w uczniowskie skrzydła aby zaniosły je w przyszłości tam gdzie tylko sobie wymarzą.
Z przyjemnością towarzyszę uczniom w ich drodze do małych i dużych sukcesów. Wyznaję zasadę Nim wnikniesz w ich głowy, musisz wniknąć w ich serca.
Prywatnie żona, mama, przyjaciółka. Fascynuje mnie bycie w procesie rozwoju i nieustanne poznawanie siebie. Cenię różnorodność, poszukuję równowagi, ciekawią mnie ludzie. Uwielbiam chłonąć naturę i słyszeć jej dźwięki.
Karolina Waligóra
technika
Jestem rodowitą poznanianką. Mamą dwóch córek. Ukończyłam studia na UAM w Poznaniu na kierunku Filozofii.
Od kilku lat jestem związana z edukacją i szkolnictwem. Uczę plastyki i techniki gdyż, wierzę w myśl Marii Monterssori, że umiejętność dłoni jest u człowieka związana z rozwojem inteligencji i kultury.
Monika Marczyk-Żabińska
plastyka
Ukończyłam studia magisterskie na Wydziale Artystycznym Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu, na kierunku wzornictwo – specjalność tkanina artystyczna.
Ukończyłam również Studium Pedagogiczne na Wydziale Edukacji Artystycznej Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu.
Zajmuję się malarstwem na jedwabiu, batikiem oraz gobelinem. Interesuję się poezją ,historią sztuki oraz baśniowym malarstwem Marca Chagalla.
Od kilku lat mam zaszczyt pracować z dziećmi w Cogito. „Dzieci są poetami i filozofami” – mogę powtórzyć za Januszem Korczakiem. Poezję i filozofię odkrywam w ich twórczości każdego dnia. Uwielbiam dziecięcą szczerość, jasność przesłania i nieustanną potrzebę tworzenia!
Wierzę, że sztuka dziecka to uchwycone w locie uczucia – radość i lęk, miłość i gniew, współczucie i wzruszenie. Rolą pedagoga jest dostrzegać te uczucia, szanować i wyrażać swój zachwyt!
Celestyn Freinet dał mi do ręki klucz: „ Otwórzcie dzieciom drzwi do zaczarowanego świata sztuki, który był dla nas niedostępny. Niech go ogarną swym jasnym niewinnym spojrzeniem poetów, artystów i konstruktorów w marszu do człowieczego losu”.
Więc niech się otwierają każdego dnia…
Małgorzata Kowalska
plastyka/bibliotekarz
Pochodzę z malowniczego Wolsztyna. Ukończyłam na Wyższej Szkole Nauk i Dziennikarstwa studia licencjackie z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, następnie w Collegium Da Vinci studia magisterskie na kierunku arteterapia z neurodydaktyką.
Nauki nigdy za wiele, więc ukończyłam również studia podyplomowe Nauczanie muzyki, plastyki, techniki w CDV. Uczestniczyłam w licznych kursach w zakresie pedagogiki.
Prowadzę plastykę, kanony Małe formy teatralne oraz Rozegrany mózg, ponadto jestem bibliotekarzem szkolnym, a także jestem wychowawcą wspomagającym.
Prywatnie uwielbiam śpiewać w chórach, majsterkować oraz jestem zwolenniczką gier planszowych, jazdy na rolkach i łyżwach. W wolnym czasie również lubię podróżować, zwłaszcza pociągami.
Katarzyna Kuryś
wychowanie fizyczne
Radosław Tasarz
wychowanie fizyczne
Justyna Odrzykoska
Wychowanie do życia w Rodzinie
Maria Nowaczyk
etyka / terapia pedagogiczna / Administrator dziennika Librus
Ukończyłam studia pedagogiczne na Uniwersytecie Adama Mickiewicza – edukację elementarną z terapią pedagogiczną oraz edukację medialną i technologie informacyjne.
Interesują mnie alternatywne modele edukacji. W szkole najważniejsza jest dla mnie kreatywność i swobodne podejście do nauki, uważam że im więcej autonomii ucznia tym lepsze wyniki edukacyjne.
Lubię rysować, tworzyć i chodzić po górach.
Daria Arabska
nauczycielka wspomagająca / rewalidacja
opiekun Klubu Mediatora
Ukończyłam studia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, na kierunku:
– pedagogika, specjalność resocjalizacja – licencjat;
– pedagogika, specjalność profilaktyka i interwencja kryzysowa – magister;
– pedagogika, specjalność terapia pedagogiczna z arteterapią – magister.
W Cogito pełnię funkcję nauczyciela wspomagającego dla uczniów ze specjalnymi potrzebami, których na co dzień wspieram w funkcjonowaniu w szkole.
Jestem także opiekunem Szkolnego Klubu Mediatorów.
Prywatnie uwielbiam gotować i podróżować do ciepłych krajów. Interesuję się fotografią oraz wizażem.
Julia Kaczmarek
nauczyciel wspomagający
Jestem absolwentką Uniwersytetu im.Adama Mickiewicza na kierunku socjoterapia i promocja zdrowia, a także pedagogika specjalna.
Ukończyłam również studia podyplomowe w Collegium da Vinci jako nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Do Kadry Cogito i aktywności zawodowej z nową energią do pracy dołączyłam po przerwie macierzyńskiej i wychowawczej. Doświadczenie zawodowe zdobywałam jako nauczyciel wspomagający dla dzieci z autyzmem w przedszkolu terapeutycznym. Dlatego szczególnie bliscy są mi uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz edukacja włączająca.
Chciałabym swoją pomocą, wsparciem i wiedzą dzielić się ze wszystkimi, którzy tego potrzebują.
Bardzo cenię sobie czas spędzony z córką, która codziennie z dużym zainteresowaniem poznaje otaczający ją świat, a ja mogę jej w tym towarzyszyć.
Lubię podróże te bliższe i dalsze, dzięki którym poznaję język, kulturę i kuchnię miejsca, w którym przebywam.
Anna Januchowska
terapia pedagogiczna
Linda Michalska
świetlica
Agnieszka Rogaczewska-Foryś
kanon impro
Ukończyłam studia ekonomiczne w Poznaniu. Pracowałam twórczo w reklamie, pisałam teksty. Moja artystyczna natura manifestowała się też w wolnym czasie: organizowałam warsztaty emisji głosu i byłam pieśniarką w grupie Basi Wilińskiej „Czarolija”. Jako opowiadaczka występowałam z żywymi opowieściami dla dzieci. Do tego teatr i przedstawienia w przedszkolach i domach kultury.
Ponad 10 lat temu odkryłam improwizację. Wraz z grupą „Zróbmy to!” przez kilka lat w Blue Note dawaliśmy co miesiąc spektakle improwizowane. Potem w nowym składzie z „Leniwe impro” także. Uczyłam się improwizacji u czołowych polskich improwizatorów.
Ukończyłam na WSNHiD Przygotowanie Pedagogiczne i zaczęłam pracę jako animatorka kultury, prowadząc zajęcia literacko-artystyczno-plastyczne z elementami impro dla dzieci z przedszkoli i szkół.
Od kilku lat jestem trenerką improwizacji. W przedszkolu Wspólne Gniazdko improwizuję cyklicznie z dziećmi z zerówki. Organizuję warsztaty improwizacji dla dorosłych i dla rodzin. Przeprowadzam szkolenia z kreatywności „Impro w biznesie” i szkolenia dla nauczycieli „Edu-impro”.
Prowadzę kanon zainteresowań „Impro – gry kreatywne” dla uczniów Cogito. Uwielbiam przeżywać treningi improwizacji razem z dziećmi, doświadczać wzrastającego u nich dzięki tym zajęciom poczucia własnej wartości, twórczej sprawczości i ufności, że poradzą sobie w każdej sytuacji. A jaka efektywna robi się współpraca grupowa po kilku miesiącach przygody z impro! Serce rośnie.
W wolnych chwilach wybieram twórcze spędzanie czasu z rodziną. Lubię też swobodną zabawę oraz pisanie baśni, limeryków i wierszy dla dzieci. Najbardziej cenię sobie autentyczność i odwagę w prezentowaniu swego zdania oraz w dbałości o własne potrzeby i granice. I nieskrępowany śmiech, rzecz jasna.
Sylwia Olek
sekretariat
Sekretariat jest centrum informacyjnym szkoły.
Tu najczęściej następuje pierwszy kontakt z Rodzicem. Każdego dnia chętnie służę pomocą zarówno dzieciom, jak i Rodzicom.
Pracując na tym stanowisku staram się, aby podstawowe funkcje informacyjne były na jak najwyższym poziomie i wyznaczały jakość placówki.
Prywatnie jestem szczęśliwą mamą, która uwielbia rodzinne wyjazdy rowerowe, bieganie, crossfit i jogę.
Robert Jaśkowiak
pracownik gospodarczy