O kulturze kształcenia i uczenia się w dobie edukacji zdalnej

19 listopada 2020
logo placówki
Podążając za słowami prof. Bogusława Śliwerskiego „Potrzebna jest w placówkach edukacyjnych dynamiczna kultura kształcenia i uczenia się, którą cechowałoby to, o co upomina się dziesiątek lat ruch nowego wychowania i pajdocentryzm: przekazywanie osobistych doświadczeń, generowanie lokalnej wiedzy i znaczących działań społecznych, konfrontowanie przez uczniów swoich osobistych doświadczeń połączonych z wiedzą naukową, wspólna refleksja nad własnymi działaniami dla lepszego przyswojenia wiedzy i kontynuowania własnych doświadczeń”, staramy się w szkole Cogito w Poznaniu tworzyć takie właśnie miejsce.
Poniżej przykład – jak podczas nauki zdalnej zainteresować uczniów tematem o układzie krwionośnym – mobilny punkt poboru krwi to właściwe miejsce by uzyskać informacje z pierwszej ręki o białych i czerwonych krwinkach, płytkach krwi, osoczu a przy okazji dać coś od siebie.