Serwis ten wykorzystuje pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Pliki będą umieszczane na Państwa urządzeniu. W każdy momencie mogą Państwo zmienić ustawienia Państwa przeglądarki. Korzystanie z niniejszej witryny oznacza akceptację postanowień zawartych w Polityce prywatności
   ZAMKNIJ

Kalendarz Roku Szkolnego 2019/2020

02.09 Rozpoczęcie roku szkolnego
9-12.09 zebrania z rodzicami
14.10  Dzień Edukacji Narodowej- dzień wolny od zajęć dydaktycznych
01.11  Dzień wolny od zajęć dydaktycznych i opiekuńczych
11.11  Dzień wolny od zajęć dydaktycznych i opiekuńczych
18-21.11  zebrania z rodzicami
23 – 31.12 Zimowa przerwa świąteczna
25 – 26.12 Boże Narodzenie
01.01 Nowy Rok
2-3.01 dni wolne od zajęć dydaktycznych
06.01 dzień wolny od zajęć dydaktycznych i opiekuńczych
13-15.01 Konsultacje 
10.01 Oceny przewidywane
16.01 Oceny klasyfikacyjne
24.01 Rada klasyfikacyjna
27.01-9.02 Ferie zimowe
10.02 Początek 2 semestru
10-28.02 Spotkania trójstronne „Dziecko-Rodzic-Nauczyciel”
09 – 14.04 Wiosenna przerwa świąteczna- dni wolne od zajęć dydaktycznych i opiekuńczych
1-3.05 dni wolne od zajęć dydaktycznych i opiekuńczych 
11-15.05 Zebrania z Rodzicami 
4.06  oceny przewidywane
10.06  oceny klasyfikacyjne
11.06  Boże Ciało- dzień wolny od zajęć dydaktycznych i opiekuńczych
12.06 dzień wolny od zajęć dydaktycznych  
26.06 zakończenie zajęć

Kalendarz wydarzeń szkolnych w roku szkolnym 2019/2020

Obchody 5–lecia Publicznej Szkoły Podstawowej Cogito

WydarzenieTermin

Film o technikach C. Freineta i szkole Cogito

(techniki prezentują uczniowie)

październik – listopad
Video-wywiad z Panią Dyrektor o C. Freinecie + przedstawienie filmu na lekcjach wychowawczychpaździernik
Konkurs plastyczny: Portret C. Freineta 
Konkurs wiedzy o C. Freinecieluty
Konkurs na słowa do szkolnego hymnumarzec
Tablice wspomnień (każda klasa przygotowuje tablicę)kwiecień
Konkurs klasowy na najciekawszy tortmaj

 

Oficjalne obchody podczas zakończenia roku:

 

26 czerwiec

·      Wykonanie kapsuły czasu

·      Odśpiewanie hymnu szkoły

·      Prezentacja tablic wspomnień

·      Przegląd szkolnych filmów z 5-ciu lat

·      Wystawa zdjęć – Nasza historia

 

Wydarzenia szkolne

WydarzenieTermin
Projekt ogólnoszkolny „Dzień Sztuki Polskiej”Wrzesień
11.listopada – święty Marcinlistopad
Projekt ogólnoszkolny „Dzień Nauk Ścisłych”     14 marca
Dzień EKO22 kwietnia
Dzień sportu01 czerwca
Konkurs angielskiego 

HARMONOGRAM PRACY SEKRETARIATU

Dane teleadresowe szkoły:
sekretariat - tel. +48 533 337 457    
e-mail: spcogito.poznan@operator.edu.pl
ul. Sierakowska 23;  60-367 Poznań
dane do faktur:
Ogólnopolski Operator Oświaty
ul. Gorczyczewskiego 2/7
60-554 Poznań
NIP 778 13 95 875
SEKRETARIAT  CZYNNY: PONIEDZIAŁKI
  • 7.00  – 10.00
  • 14.00 -15.00
  • 10.00  – 14.00 SEKRETARIAT  NIECZYNNY PRZERWA ADMINISTRACYJNA
WTORKI, ŚRODY W GODZINACH:
  • 8.00  – 10.00
  • 14.00 -16.00
  • 10.00  – 14.00 SEKRETARIAT  NIECZYNNY PRZERWA ADMINISTRACYJNA
CZWARTKI
  • 9.00    – 10.00
  • 14.00  – 17.00
  • 10.00  – 14.00 SEKRETARIAT  NIECZYNNY PRZERWA ADMINISTRACYJNA
PIĄTKI
  • 8.00    – 10.00
  • 10.00  – 16.00 SEKRETARIAT NIECZYNNY PRZERWA ADMINISTRACYJNA
zakładka w opracowaniu zapraszamy na tą stronę za kilka dni.

GABINET NR 8, PIĘTRO 2

PEDAGOG

PSYCHOLOG

Anna Bukowiec

Adam Stepnowski-Said

Telefon służbowy:

+48 533 335 460

+48 513 067 539

PONIEDZIAŁEK

7:00 – 13:00

8:30 – 17:00

WTOREK

7:00 – 15:00

8:30 – 12:00

ŚRODA

7:00 – 13:00

8:30 – 14:00

CZWARTEK

7:00 – 13:00

8:30 – 17:00

PIĄTEK

7:00 – 16:00

8:30 – 12:00

DOMINO CZWARTEK 14:00-14:45 M.RATAJCZAK 5A
GEOGRAFICZNY PROJEKT PONIEDZIAŁEK 15:45-17:00 D.ABRAMOWICZ LABO
PRZYRODNICZE PIĄTEK 12:45-13:30 J.ODRZYKOSKA LABO
JĘZYK NIEMIECKI A1 PIĄTEK 12:35-13:30 K.KRĘCICKA 5C
JĘZYK NIEMIECKI A1+ WTOREK 14:00-14:45 K.KRĘCICKA 3C
JĘZYK ANGIELSKI KL.5 CZWARTEK 14:00-14:45 K.ULAŃSKA-KARAFYLIS PRAC.JĘZ
RATOWNICTWO ŚRODA 07:10-07:50 P.HOFFMANN PRAC.KOMP
ROBOTYKA CZWARTEK 15:40-16:30 P.HOFFMANN PRAC.KOMP
MATEMATYCZNE KL.4 PIĄTEK 12:45-13:30 A.PIASECKA TEATR
MATEMATYCZNE KL.5 ŚRODA 14:00-14:45 A.PIASECKA 4B
TV/FOTO/WIDEO ŚRODA 16:00-18:00 Z.GŁOWACKA/P.HOFFMANN PRAC.KOMP
Już wkrótce szczegółowy opis poszczególnych kół…

Klasy I – III

DZIEŃ TYGODNIA SALA PROWADZĄCY DZIEŃ TYGODNIA SALA PROWADZĄCY
PONIEDZIAŁEK WTOREK
Bajki z czterech stron świata 2a J.Peret Świat sztuki plast 1 M.Marczyk-Żabińska
Sensoplastyka 3b M.Czuba Małe formy teatralne teatr M.Ratajczak
Origami 1b W.Kasperkowiak Origami 2a W.Kasperkowiak
Myślografia 2b M.Nowaczyk Sensoplastyka 3b M.Czuba
Antystresowe kolorowanie prac.jęz. J.Kowańdy Mulinowy zawrót głowy 2b P.Cichy
Mulinowy zawrót głowy kantorek 3b P.Cichy Mozaika plast 2 M.Warych
Krawiectwo plast 2 M.Warych Gry przez wieki i epoki 3a B.Kaczmarek
Legomatematyka 3a O.Michalak Masterchef master A.Heymann
Masterchef master A.Heymann Czytam, bo lubię 5c Ż.Banasiak
Impro-gry kreatywne dla każdego 3c A.Rogaczewska-Foryś Francuskie opowiastki 1a J.Wołodkiewicz
Francuskie opowiastki 1a J.Wołodkiewicz Planszografia 7a M.Piątyszek
Zumba teatr K.Dryjer Szachy 5b M.Budzyńska
Saga o ryjówce 1b J.Odrzykoska
DZIEŃ TYGODNIA SALA PROWADZĄCY DZIEŃ TYGODNIA SALA PROWADZĄCY
ŚRODA CZWARTEK
Świat sztuki plast 1 M.Marczyk-Żabińska Świat sztuki plast 1 M.Marczyk-Żabińska
Planszografia 3b M.Piątyszek Planszografia 3b M.Piątyszek
Zajęcia ruchowe z elementami tańca teatr K.Poniatowska DIY-zrób to sam 1b K.Gulińska
Geografofioły 5a D.Abramowicz Kreatywek prac.tech K.Waligóra
Fizjologia człowieka 1b J.Odrzykoska Origami 2a W.Kasperkowiak
Mulinowy zawrót głowy 2b P.Cichy Mulinowy zawrót głowy 2b P.Cichy
Mozaika plast 2 M.Warych Witraż plast 2 M.Warych
Legomatematyka 3a O.Michalak Legomatematyka 3a O.Michalak
Masterchef master A.Heymann Masterchef master A.Heymann
Impro-gry kreatywne dla każdego 3c A.Rogaczewska-Foryś Impro-gry kreatywne dla każdego 3c A.Rogaczewska-Foryś
Francuskie opowiastki 1a J.Wołodkiewicz Mali muzykanci 1a D.Sobczak
Aktywny język 7a P.Kulka Drukarnia kantorek 3b I.Groborz
Czytam, bo lubię 5a Ż.Banasiak
Myślografia 5c M.Nowaczyk

Klasy IV-VI

WTOREK
RANO KLASY
6A,6B
KANON SALA PROWADZĄCY
Biżuteria 6b M.Ratajczak
Kreatywek prac.tech K.Waligóra
Sketchnoting 6a M.Nowaczyk
Świat sztuki plast 2 M.Marczyk-Żabińska
PO POŁUDNIU KLASY
4A,4B,4C,5A,6C
KANON SALA PROWADZĄCY
Świat sztuki plast.1 M.Marczyk-Żabińska
Małe formy teatralne teatr M.Ratajczak
Planszografia 3a M.Piątyszek
Antystresowe kolorowanie 5a J.Kowańdy
Poznaj Poznań, czyli Poznań jakiego nie znacie 6a B.Kaczmarek
Krawiectwo plast 2 M.Warych
Mikro świat labo J.Odrzykoska
Czytam, bo lubię 5c Ż.Banasiak
Masterchef masterchef A.Heymann
ŚRODA
RANO KLASY
6A,6B
KANON SALA PROWADZĄCY
Holocron Star Wars 6b D.Sobczak
Joga teatr A.Busza
Laboratorium labo Ż.Banasiak
Planszografia 6a M.Piątyszek
PO POŁUDNIU KLASY
4C, 5A,5B,5C,6C
KANON SALA PROWADZĄCY
Świat sztuki plast.1 M.Marczyk-Żabińska
Zajęcia taneczne z elementami fitness teatr K.Poniatowska
Planszografia 6a M.Piątyszek
Sketchnoting 3a M.Nowaczyk
Badacze Ziemi 6c D.Abramowicz
Mozaika plast 2 M.Warych
Mikro świat labo J.Odrzykoska
Impro-gry kreatywne dla każdego 3c A.Rogaczewska-Foryś
TI prac.komp P.Hoffmann
Masterchef masterchef A.Heymann
CZWARTEK
RANO KLASY
6A,6B
KANON SALA PROWADZĄCY
Tworzę, więc jestem 6b M.Hnatejko
Sketchnoting 6a M.Nowaczyk
Mulinowy zawrót głowy s.plast 1 P.Cichy
Planszografia teatr M.Piątyszek
PO POŁUDNIU KLASY
4A,4B,5B,5C
KANON SALA PROWADZĄCY
Świat sztuki plast.1 M.Marczyk-Żabińska
DIY-zrób to sam 5c K.Gulińska
Planszografia 3a M.Piątyszek
Sketchnoting 6b M.Nowaczyk
Kreatywek prac.tech. K.Waligóra
Witraż plast 2 M.Warych
Holocron Star Wars 6a D.Sobczak
Impro-gry kreatywne dla każdego 3c A.Rogaczewska-Foryś
Masterchef masterchef A.Heymann
zakładka w opracowaniu zapraszamy na tą stronę za kilka dni.

Opis pracowni znajdziesz w zakładce
KSZTAŁCENIE – PRACOWNIE TEMATYCZNE

Pracownia Artystyczna
prowadzący: Monika Marczyk-Żabińska

ilość miejsc:
termin: piątek godz. 14-16
sala plastyczna nr 1 (przyziemie)

Pracownia Ceramiczna
prowadzący: Maria Nowaczyk
ilość miejsc: 10
termin: piątek godz. 14-16
sala nr 13 (klasa 3B)

Dziennikarstwo
prowadzący: Marcin Piątyszek
ilość miejsc: 14
termin: piątek godz. 14-16
sala nr 2  IIp. (klasa 6B)

GO
prowadzący: Sylwia Barcicka
ilość miejsc:
termin: piątek godz. 14-15
sala – nr 4  IIp. (klasa 6A)

Odyseja umysłu
prowadzący: Anna Januchowska
ilość miejsc: 10
termin: piątek godz. 14-16
sala – nr 1  IIp. (klasa 7)

Ogrodnictwo
prowadzący: Justyna Odrzykoska
ilość miejsc: 15
termin: piątek godz. 14-16
sala – Laboratorium (przyziemie)

Pracownia skandynawska
prowadzący: Katarzyna Kręcicka
ilość miejsc: 10
termin: piątek godz. 14-16
sala – nr 6  IIp. (klasa 5C)

Zetpetownia
prowadzący: Karolina Waligóra
ilość miejsc: 10
termin: piątek godz. 14-16
sala – Pracownia techniczna (przyziemie)

Zumba
prowadzący: Karolina Dryjer
ilość miejsc: 14
termin: piątek godz. 14-16
sala teatralna (przyziemie)

MINDFULNESS W COGITO

„UWAŻNOŚĆ TO SZCZEGÓLNY RODZAJ UWAGI – ŚWIADOMEJ, NIEOSĄDZAJĄCEJ I SKIEROWANEJ NA BIEŻĄCĄ CHWILĘ”.

J. Kabat-Zinn

Mindfulness lub uważność to proces psychologiczny koncentrowania uwagi na wewnętrznych i zewnętrznych bodźcach występujących w danej chwili, który może zostać rozwijany poprzez medytację lub inne ćwiczenia. Badania przeprowadzone na dużych populacjach wykazały, że praktyka medytacji mindfulness jest silnie skorelowana z dobrym samopoczuciem i poczuciem zdrowia (źródło: Wikipedia) Korzyści z uważności – (źródło: Magdalena Goetz „Głos pedagogiczny”) Co w takim razie dzieciom i młodzieży może dać uważność? Lista korzyści jest dość długa, ale co ważniejsze, są to korzyści bardzo istotne zarówno dla rozwoju poznawczego, jak i psychicznego czy emocjonalnego dziecka w każdym wieku. Uważność przede wszystkim:
  • poprawia koncentrację uwagi i pozwala aktywnie, świadomie nią dysponować, a także ignorować czynniki rozpraszające,
  • pozwala bardziej świadomie i aktywnie doświadczać rzeczywistości, dostrzegać więcej jej ważnych aspektów,
  • umożliwia podchodzenie do doświadczeń z otwartym umysłem i ciekawością,
  • zwiększa równowagę emocjonalną i odporność na stres, pozwala szybciej uporać się z jego objawami, ułatwia relaksowanie się i łagodzi spowodowane stresem objawy psychosomatyczne,
  • pomaga nabrać dystansu do sytuacji i spojrzeć na nią bardziej obiektywnie, dzięki czemu łatwiej jest konstruktywnie uporać się z problemem (dostrzec więcej możliwych, adekwatnych rozwiązań oraz wprowadzić je w życie),
  • rozwija cierpliwość i pomaga wytrwale dążyć do celu,
  • wzmacnia odporność psychiczną – jest czynnikiem chroniącym przed zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi,
  • pozwala doświadczać poczucia własnej skuteczności, wewnętrznej siły i aktywnej postawy, dzięki czemu korzystnie wpływa na samoocenę i poczucie własnej wartości,
  • ułatwia harmonijne współistnienie z innym, rozwija empatię.
Uważność w Cogito dla klas 1-3 Spotkania z psychologiem o luźnym charakterze i różnym czasie trwania – dopasowanym do rozkładu dnia danej klasy, zorganizowane w formie wspólnej zabawy. Teoria dotycząca uważności zostanie ograniczona do minimum (np. podstawowe informacje dotyczące oddechu, uwagi, mózgu). Zajęcia polegały będą głownie na uczestniczeniu w zabawach i doświadczeniach, które jednocześnie są praktykowaniem uważności w sposób nieformalny. Uważność w Cogito dla klas 4-7. Cykl 5 spotkań 45 minutowych dla całej klasy podczas których uczniowie dowiedzą się czym jest uważność, w jaki sposób działa, jakie może przynieść nam korzyści, na czym polega jej praktykowanie oraz zostaną zaproszeni do wspólnych ćwiczeń. Każde spotkanie będzie zawierało elementy:
  • teoretyczne: mini wykład, dyskusja, krótkie filmy, karty pracy itp.
  • oraz praktyczne: praca w małych grupach, praca w parach, doświadczenia i eksperymenty związane z uważnością, postrzeganiem, odczuwaniem, myśleniem. Praktykowanie formalnych i nieformalnych metod medytacji: uważność oddechu, skanowanie ciała, medytacja na siedząco i inne.
Program „Mindfulness w Cogito” prowadzi psycholog szkolny Adam Stepnowski-Said. Zapraszam do kontaktu przez aplikację Librus.

Mediator rówieśniczy, czyli nastolatek, który pomoże ci w rozwiązywaniu konfliktów.

Czym właściwie jest mediacja?

Mediacja to forma sprawiedliwości naprawczej, która koncentruje się na naprawieniu i odbudowaniu relacji między skonfliktowanymi stronami.

Kilka słów o mediacji w Cogito

Mediacje rówieśnicze prowadzone w naszej szkole to efektywne i nieocenione narzędzie rozwiązywania wszelkich pojawiających się wśród uczniów konfliktów.

Mediacja w szkole odbywa się w obecności dwóch mediatorów i opiekuna. Od procedury rozstrzygania sporów różni się tym, że jej celem jest wypracowanie takiego rozwiązania, w którym każda ze stron jest zwycięska. W mediacji nie ma miejsca na przegraną.

Cały jej proces zakończony jest pisemną ugodą, która ustalana jest wspólnie przez obydwie strony. Strony konfliktu podpisując ugodę, dobrowolnie zgadzają się na jej warunki, które zostały przez nich wypracowane.

W naszej placówce działa obecnie 10 certyfikowanych mediatorów, którzy cały czas poszerzają swoją wiedzę i umiejętności podczas uczestnictwa w spotkaniach Szkolnego Klubu Mediatorów.

Klub działa od 2018 roku i ma na koncie pozytywnie zakończone sesje mediacyjne.

Kim jest mediator i kto nim może zostać?

Mediatorem rówieśniczym może zostać każdy uczeń, który jest przeszkolony w zakresie prowadzenia mediacji – uzyskał minimum 70% punktów w szkolnym egzaminie mediatora rówieśniczego), odznacza się dobrym zachowaniem, cieszy się zaufaniem wśród rówieśników,  przestrzega wartości i zasad szkoły oraz posiada odpowiednie predyspozycje osobowościowe – odnosi się z szacunkiem do innych, jest otwarty, godny zaufania, nie posługuje się stereotypami, a przede wszystkim potrafi być bezstronny i w sposób wyważony próbuje rozumieć obydwie strony konfliktu.

Nasi mediatorzy to nastolatkowie, którzy odznaczają się profesjonalnym podejściem i spełniają wszelkie kryteria dotyczące mediatora. Posiadają ogrom wiedzy, która wykorzystują w swoich działaniach i godnie sprawują swoje obowiązki.

Mediatorzy zobowiązani sa do zachowania tajemnicy, więc możesz być spokojny o swoje sprawy.

Notatki bądź informacje ze spotkań i sesji nie mogą być nikomu udostępniane.

Sesja mediacyjna prowadzona jest według  zasad, którymi są: dobrowolność, poufność, bezstronność, neutralność.

Poczucie satysfakcji z przeprowadzonego spotkania mediacyjnego jest możliwe wtedy, gdy każda z zasad jest przestrzegania. Oczywiście są one przedstawione na początku spotkania, co zapewnia porządek całego procesu mediacji.

Spotkanie mediacyjne odbywa się według następujących po sobie pięciu etapow:

  1. Wprowadzenie do mediacji;
  2. Przedstawienie punktu widzenia obu stron;
  3. Poszukiwanie rozwiązań;
  4. Poszukiwanie wspólnego rozwiązania;
  5. Spisanie ugody.

Poczucie satysfakcji łączy się również z tym, że spór zostaje rozwiązany dzięki aktywnemu udziałowi obu stron, które same dochodzą do rozwiązania, a tym samym są autorami osiągniętego kompromisu.

Konflikty rozwiązane ku zadowoleniu każdej ze stron wzmacniają wewnętrzny spokój, potęgują pewność siebie w kontaktach z innymi, pomagają zażegnać spory i poprawiają relacje.

Z tego miejsca serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych do udziału w spotkaniach Szkolnego Klubu Mediatorów, który działa w każdy w czwartek w godzinach od 8:00 do 9:40. Zachęcamy również do korzystania z mediacji. Spróbuj i sprawdź jakie to proste!

Wszelkich informacji udzielą opiekunowie Klubu Mediatorów Panie: Anna Bukowiec oraz Daria Arabska.

zakładka w opracowaniu zapraszamy na tą stronę za kilka dni.
zakładka w opracowaniu zapraszamy na tą stronę za kilka dni.
Kontakt telefoniczny (komórkowy) ze świetlicą – +48 533 337 482